Chirurgia stomatologiczna

chirurg stomatologiczny podczas pracyChirurgia stomatologiczna polega na operacyjnym usuwaniu zmian chorobowych w obrębie jamy ustnej oraz okolic. Chirurg zajmuje się wykonywaniem zabiegów na dziąsłach, kościach i na zatokach. Specjalizacja ta znacznie różni się od metod leczenia, które wykorzystują stomatolodzy zachowawczy. W chirurgii stomatologicznej leczenie jest oparte na korzystaniu z nowoczesnych technologii, które ułatwiają planowanie leczenia i jego precyzyjne przeprowadzenie, dążące do jak najkrótszego okresu rekonwalescencji u pacjenta.

Jakie zabiegi są wykonywane w ramach chirurgii stomatologicznej?

Jednym z podstawowych zabiegów wykonywanych w ramach chirurgii stomatologicznej, jest usuwanie zębów mądrości, czyli tzw. ósemek. Są one niezwykle problematyczne ponieważ wyrzynają się najpóźniej i zazwyczaj nie mają wystarczającej ilości miejsca, aby się rozwinąć w prawidłowy sposób. Często dochodzi wówczas do zatrzymania rośnięcia zęba. Nie wyrzynają się one całkowicie lub zaczynają rosnąć pod nieodpowiednim kątem, co może prowadzić do stanów zapalnych.

Zajmujemy się również ekstrakcją zębów stałych, które z pewnych przyczyn nie mogą być już dalej leczone. Niekiedy ich pozostawienie prowadzi do rozprzestrzeniania się zmian chorobowych, a pacjent odczuwa silny ból. Wówczas wyrwanie jest jedynym słusznym rozwiązaniem. Przygotowujemy także pacjentów do leczenia protetycznego i implantologicznego. Polega to na usuwaniu zniszczonych zębów, podnoszeniu dba zatoki szczękowej i regeneracji kości. W ramach chirurgii protetycznej zajmujemy się również podcinaniem wędzidełka i usuwaniem zmian chorobowych kości oraz dziąseł.