Leczenie chorób przyzębia

dentysta tłumaczący jak myć poprawnie zęby

Zajmujemy się leczeniem chorób przyzębia. Terminem "choroba przyzębia" określa się schorzenia dotyczące tkanek utrzymujących ząb w zębodole. Mowa tutaj zatem o okostnej, ozębnej, kości wyrostka zębodołowego, cemencie korzeniowym i samym dziąśle. Najczęściej mamy do czynienia z pacjentami, którzy zmagają się z zapaleniem dziąseł i zapaleniem przyzębia, czyli tzw. paradontozą. Przyczyną rozwoju tego typu chorób jest obecność szkodliwych bakterii w jakie ustnej, które tworzą płytkę nazębną. Poza tym wpływ ma na to:

• nieprawidłowa higiena jamy ustnej
  • uwarunkowania genetyczne
  • palenie papierosów
  • stres
  • bruksizm
  • cukrzyca
  • choroby ogólnoustrojowe

W jaki sposób leczy się choroby przyzębia?

Wszystko w tym zakresie zależy od tego, jak bardzo zaawansowane jest schorzenie i w jakim stanie są tkanki, które utrzymują ząb w zębodole. Zazwyczaj leczenie składa się z trzech etapów – higienizacji, wykonania zabiegów korekcyjnych i działań podtrzymujących. Pierwszy etap polega na usunięciu zalegającej płytki nazębnej i kamienia. W większości przypadków nie jest to jednak wystarczające i trzeba wdrożyć zabiegi korekcyjne. Dzięki nim można naprawić i zregenerować uszkodzone struktury. W naszym gabinecie wykonujemy:

• kiretaż – dokładne oczyszczanie z płytki nazębnej i kamienia nazębnego (korzeń zęba i kieszonka dziąsłowa)
  • operacje płatowe – chirurgiczne oczyszczenie kości, usunięcie ognisk zapalnych i odbudowanie tkanek, które zostały utracone w wyniku zapalenia przyzębia
  • gingiwektomia i gingiwoplastyka – likwidacja nadmiaru przerośniętej tkanki dziąsła. W ten sposób można zahamować rozwój m.in. paradontozy